środa, 22 stycznia 2014

Donata Subbotko - "W rozmowie"



Tom bardzo ciekawych wywiadów z interesującymi mężczyznami. Dziennikarka "Gazety Wyborczej" rozmawia z kilkunastoma mężczyznami - wszyscy w średnim wieku i znani, większość to ludzie związani z kulturą. 
Rozmowy dotyczą codzienności tu i teraz, dotykają tematów takich jak patriotyzm, polskość, tolerancja, przemijanie i starość, są okraszone zabawnymi anegdotami i nostalgicznymi wspomnieniami przeszłości.
Choć zestaw pytań nie jest taki sam dla każdego z bohaterów książki to jednak gdzieś się to wszystko zazębia i w efekcie daje bardzo ciekawą mozaikę różnych spojrzeń na te same zagadnienia.
Wszystkie rozmowy przeczytałam z dużym zainteresowaniem, bo rozmówcy Subbotko to po prostu mądrzy ludzie z dużym życiowym doświadczeniem. 

Wyrzuciłabym z tomu rozmowę z Markiem Niedźwieckim, którego zresztą bardzo lubię, jest to bowiem jedyna rozmowa w tym zbiorze, z której nie tylko nie dowiedziałam się o bohaterze niczego nowego, ale wręcz przeczytałam to, co dziennikarz już wielokrotnie wcześniej mówił. Wydaje mi się, że akurat pan Marek nie ma ochoty przesadnie się otwierać i opowiadać o sobie, i po prostu nie wychodzi w tego typu rozmowie poza ustalone granice.
Największym zaskoczeniem była dla mnie rozmowa z Waldemarem Marszałkiem, o którym niewiele wcześniej wiedziałam, a który opowiada bardzo ciekawe rzeczy o swojej karierze sportowej i nie tylko. Wyłania się z tej rozmowy obraz prostego, ale niesamowicie silnego i zdeterminowanego faceta. 

A poza tym Stanisław Tym, Władysław Pasikowski, Janusz Gajos i wielu innych.
Naprawdę ciekawa, godna polecenia pozycja.

1 komentarz:

  1. Ja z Niedźwiedzkim czytałam niewiele wywiadów, może dlatego mi się podobało. Ale faktycznie, bardziej ucieszyło kilka niespodzianek, w tym wywiad z Marszałkiem.

    OdpowiedzUsuń